Mari Melukis

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim. Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Melukis. Lukisan. Terlukis. Dilukis. Ada ape dengan Lukisan? Orang putih muka merah-merah jambu bijik-bijik panggil ART. Kita mulut busuk makan petai bangsa Melayu panggil SENI. Aku tak paham sangat dengan seni ni. Tapi aku memang jiwa seni. Hahaha. Bukti? Bilik berselerak aku kata ia seni. Haha. Ok, tipu. Itu seni menyerabutkan kepala otak namanya. Bila aku conteng ketas dengan kaler aku kata itu seni. Bila aku melukis, tapi tak jadi pun, aku kata itu seni. Baju yang besar sana sini, penuh contengan aku kata itu seni. 

Aku memang suka sangat apa-apa yang berkaitan dengan Art ni. Mama aku yang suka ajar aku melukis dulu Psst: Nak tahu, Mama aku dapat A1 dalam ART dulu, err, maybe dulu panggil Grade kot? Then, nak sambung belajar masuk U, tapi takde duit. Hoho. Bila kahwin, jadi pelukis untuk anak-anak ajelah. Lukis Tom & Jerry, Sin Chan, Doraemon, Sailormoon, Totally Spies, Goku, banyak lagi lah. Aku pun dah lupa kartun zaman dulu. Yang bestnya, kami adik beradik hantar lukisan dekat rancangan Kartun TV3 tu. KFC hours ke apa entah. Semua tu Mama aku lukis actlly, kami mewarna je. Semua Mama aku tiru dari CD. HAHA. 

Siap dulu aku penah ade cita-cita nak jadi pelukis jalanan. Haha. Melukis tepi jalan, pakai baju serabut, selipar jamban. Oh. Itu sangat SENI tau? Mesti orang akan cakap serabai kan? Itu cakap orang bukan seni la kot. Hoho. Tapi tu angan-angan Minah Jenin jela. Sekarang ni banyak lukis jantung, penunu bunsen, balang itu ini untuk lab report -.-" Pendek kata, lukisan simpel je aku reti. Dasar tangan kayu. Takpe la. Bukan rezeki nak jadi artis jalanan. Hoh.


Sekarang ni terkenang watercolor Buncho kotak biru tu. Ape kaba la watercolor tu ye.




AzlinAzman




1 comments:

Unknown said...

aku tak retri pon melukis menyonteng aku reti la